Klantenservice Nuon: de zoektocht naar een antwoord

Afgelopen maand wist ik het even niet meer. Ik kreeg een e-mail van Nuon dat het termijnbedrag van mijn energierekening per direct omhoog ging. Daar schrok ik behoorlijk van! Niet omdat ik het geld niet had, maar puur vanwege het feit dat ik de laatste tijd mijn verbruik extra goed in de gaten hield. Ik had een slimme meter laten installeren om me daarbij te helpen, maar nu was er blijkbaar dus toch iets wat ik over het hoofd zag. Ik wilde me daarom even laten geruststellen door de klantenservice van Nuon. Ik ben al langere tijd klant bij deze leverancier en heb in het verleden ook wel eens contact opgenomen. Ervaring leert dat je altijd uitstekend wordt geholpen en eventuele misverstanden snel de wereld uit zijn. Helaas had ik het telefoonnummer niet in mijn nieuwe telefoon gezet. Ik moest dus het internet op, maar had de grootste moeite om het nummer te vinden. Je vindt veel verouderde informatie, waar je weinig aan hebt. Hoe heb ik uiteindelijk het juiste nummer gevonden?

  • De site van Nuon
  • Hulp van een externe partij
  • Overzicht van het keuzemenu

Stap één was natuurlijk de website van het bedrijf zelf. De klantenservice van Nuon prijst zich daar op diverse manieren aan, erg moeilijk was het dus niet. Ik had al vrij snel het goede nummer te pakken, maar daarna werd het lastiger. Ik kwam in een keuzemenu terecht, maar kon niet alle mogelijkheden even goed verstaan. Ik kwam daardoor tot twee keer toe niet in contact met de persoon die ik zocht. Toen ik werd doorverbonden met de juiste afdeling viel tot overmaat van ramp mijn telefoon uit; kon ik weer opnieuw beginnen. Ik besloot nog eens verder te kijken wat er op het internet te vinden was over de klantenservice van Nuon.

Klantenservice Nuon: externe partij geeft overzicht

Na een paar zoekopdrachten in Google kwam ik uit bij De Klantenservice.nl. Op deze site zijn alle contactgegevens van de grootste Nederlandse bedrijven bij elkaar gebracht. Ook de klantenservice van Nuon stond daartussen. Ik zag zowel het zakelijke telefoonnummer, als het particuliere nummer dat ik ook op de site gevonden had. Wat daaronder stond was echter een stuk interessanter: een volledig overzicht van het keuzemenu! De site maakte overzichtelijk welke toets ik op welk moment moest indrukken om het menu te doorlopen. Je zag niet alleen de belangrijkste mogelijkheden, maar ook de vervolgstappen. Met de webpagina open heb ik opnieuw de klantenservice van Nuon opgebeld. Deze keer kreeg ik direct de juiste persoon aan de lijn en kon ik mijn verhaal doen. De wijziging van mijn termijnbedrag bleek een fout in het systeem. Binnen een paar minuten was mijn probleem verholpen. Ik kon de klantenservice van Nuon snel bereiken dankzij het handige stappenplan. Daar ben ik bovenstaande site zeer dankbaar voor. Ben jij ook op zoek naar de contactinformatie van de klantenservice van Nuon? Surf dan naar http://deklantenservice.nl/bedrijven/nuon-klantenservice/. Je krijgt dan niet alleen alle telefoonnummers, maar ook alle opties van het keuzemenu!

Gelijk bij mijn favorieten

Ik heb bovenstaande site direct tussen mijn favorieten gezet! Ze hebben namelijk niet alleen de gegevens van de klantenservice van Nuon, maar van vrijwel ieder groot Nederlands bedrijf. Het lijkt me een bijzonder handige website als ik nog eens op zoek ben naar wat informatie. Ben je benieuwd naar de werkwijze van de site? Dan kun je ze ook bellen op hun eigen telefoonnummer. Je kunt dan meer informatie krijgen over een bepaalde klantenservice, of je wordt direct doorverbonden! Ben je goed geholpen? Vergeet dan geen positieve beoordeling achter te laten!

Lees meer…

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn