Terug naar home

Bovenaan en hoger in Google in 10 minuten

Gevonden worden op het internet is voor veel startende bedrijven een hele uitdaging. Ze hebben een mooie website opgezet en daar veel geld ingestoken, maar merken vervolgens dat hun klanten deze site helemaal niet kunnen vinden. Om bovenaan en hoger in Google te komen is het niet alleen belangrijk om een actuele en relevante website te hebben, maar ook om deze op de juiste manier op te bouwen. Dit opbouwen gaat op twee manieren: door optimalisatie en door marketing. In dit artikel leer je in 10 minuten hoe jij jouw site kunt verbeteren, zodat je bovenaan en hoger in Google komt te staan. Allereerst is het belangrijk dat je een evaluatie uitvoert van je huidige site. Hierbij houd je rekening met een aanzal onderdelen:

  • Stijl van de pagina
  • De opmaak
  • Inhoud en links

Google hecht veel waarde aan een eigen stijl, daarom ga je daar eerst mee aan de slag. Dit kan even wat tijd kosten; je komt niet zomaar bovenaan en hoger in Google! Zorg dat je een website bouwt die aansluit bij jouw bedrijf en de bezoeker veel te bieden heeft. Het maakt niet uit in welke branche je werkt: ieder bedrijf kan zijn site aanpassen op de gebruiker. Zorg bijvoorbeeld voor een overzichtelijk menu, zodat een potentiële klant snel op de plek komt waar hij of zij moet zijn. Verder kun je kijken naar de afbeeldingen op de pagina, sluiten die aan op de inhoud? Een handige truc is om de naam van een afbeelding te wijzigen in de naam van de pagina, of een gerelateerde term. Tot slot kun je kijken of de metadata van de site voldoet aan de eisen die Google stelt. Google ‘leest’ teksten op basis van een algoritme en koppelt vervolgens zoektermen aan jouw pagina. Hoe beter jouw site scoort op deze test, hoe sneller jij bovenaan en hoger in Google komt!

Bovenaan en hoger in Google: linkbuilding

De inhoud van een site is minstens zo belangrijk als de opmaak. Het begint met de tekst. Zorg dat je goede teksten schrijft, waar klanten iets mee kunnen. Wanneer je producten verkoopt, probeer dan zoveel mogelijk details te noemen. Geef de klant informatie die ze op andere plaatsen niet kunnen vinden. Wanneer jij de enige bent die bepaalde feiten noemt, kom je snel bovenaan en hoger in Google te staan. Naast een degelijke inhoud moet je ook zorgen dat je site een goed linkbuilding profiel opbouwt. Dit bestaat uit twee onderdelen: hyperlinks naar andere sites en hyperlinks naar jouw site. Om bovenaan en hoger in Google te komen moet jij linken naar andere bedrijven in dezelfde sector. Hiermee geef je aan dat je een belangrijke speler bent in het veld. Andersom moeten andere sites ook weer naar jou linken. Hoe vaker naar jouw site wordt verwezen, hoe meer waarde Google aan jouw site hecht. Met een goede opmaak, een sterke inhoud en een uitgebreid linkbuilding profiel bereik je dus het beste resultaat.

Het opzetten van een Linkbuilding profiel

Je kunt een linkbuilding profiel op twee manieren opbouwen: natuurlijk en niet natuurlijk. Een natuurlijk profiel vorm zich in de loop der tijd. Jouw site wordt steeds populairder, waardoor steeds meer bedrijven naar jouw site zullen linken. Je kunt ook een bedrijf inhuren dat dit profiel voor je aanlegt. Hiermee bereik je sneller resultaat, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Wil je meer leren over digitale marketing? Neem dan eens contact op met Team Nijhuis. Surf eens naar hun site, https://teamnijhuis.com/nl/bovenaan-en-hoger-in-google/ en lees hoe zij ervoor kunnen zorgen dat jij bovenaan en hoger in Google komt te staan!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn