Klantenservice NS

Reis je in Nederland met het openbaar vervoer, dan is de kans groot dat je op enig moment in contact moet komen met de klantenservice van NS. Zij zijn immers de grootste speler op het spoor. Ook al zijn er op de regionale trajecten nu ook andere vervoerders actief, zij zijn toch nog steeds het bedrijf waar je terecht kunt voor abonnementen en kortingsacties die voor het hele Nederlandse spoor gelden. Het kan zeker raadzaam zijn om een bepaald abonnement af te sluiten op het moment dat jij vaker met de trein reist. Twijfel jij over welk type voor jou de beste keus is, dan kan de klantenservice van NS jou hierin adviseren. Zij bieden immers tegenwoordig diverse producten aan, zoals een abonnement dat enkel geldig is op een bepaald traject of een kortingskaart die alleen op bepaalde momenten van de dag recht geeft op korting. Afhankelijk van de manier waarop jij reist, is het ene product interessanter voor jou dan het andere. Je kunt hier zelf al het nodige over lezen op hun website, maar het kan dan zo zijn dat jou na het lezen nog niet alles duidelijk is. Of dat jij nog niet zeker weet voor welk abonnementstype jij nu het best kunt kiezen. De medewerkers van de klantenservice van NS kunnen jou hier dan bij helpen.

Klachten doorgeven aan klantenservice NS

Natuurlijk is het vragen om advies of nadere uitleg van de verschillende producten niet de enige reden om in contact te willen komen met de klantenservice van NS. Het kan ook zo zijn dat jij een klacht hebt, bijvoorbeeld omdat je iedere dag op hetzelfde tijdstip reist en er eigenlijk nooit een vrije zitplaats is en je dus altijd moet staan. Of je hebt keer op keer te maken met vertraging, wat uiteraard ook heel erg vervelend is. Ook voor dat soort zaken kun je natuurlijk bij de klantenservice van NS terecht. Heb jij per ongeluk iets in de trein laten liggen? Dan is het ook verstandig om dit zo snel mogelijk aan hen door te geven. Met een beetje geluk kunnen zij jou spullen dan nog achterhalen en voor jou aan de kant leggen. Zo kun je dus voor heel veel verschillende zaken bij De Klantenservice van NS terecht.

Telefonisch keuzemenu

Wil jij de klantenservice van NS bereiken, dan kun je dit bijvoorbeeld doen door hen via Twitter of Facebook een bericht te sturen. Hun medewerkers staan erom bekend dat zij hier vlot op reageren en vaak ook nog op een vriendelijke of humoristische wijze. Een andere optie die je hebt is natuurlijk het sturen van een mail. En ook bellen is nog altijd mogelijk. Maar dan moet je natuurlijk wel het juiste nummer bij de hand hebben. Het goede telefoonnummer van de klantenservice van NS vind je snel op deklantenservice.nl, een website die contactgegevens van diverse bedrijven en instellingen op een rijtje zet. Wat fijn is aan deze site, is dat zij ook meteen aangeven of je te maken krijgt met een keuzemenu en zo ja, welke opties je dan voorgelegd krijgt. Zo krijg je bij NS bijvoorbeeld de volgende keuzemogelijkheden:

  • 1 voor vragen over abonnementen
  • 2 voor vragen over reizen met de OV-chipkaart
  • 3 voor overige vragen

Heb je eenmaal voor 1 gekozen, dan krijg je nog weer de mogelijkheid om te kiezen voor:

  • 1 abonnement afsluiten
  • 2 abonnement beĆ«indigen
  • 3 andere vragen met betrekking tot abonnementen

Door dit van tevoren al door te lezen, weet jij wat je kunt verwachten en welke getallen jij in moet toetsen op het moment dat jij belt naar de klantenservice van NS en dat is natuurlijk wel zo handig!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn